Ελληνικά » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη ΔΕΠ » ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΥΛΟΣ

                                                                                                                                 CV   

Ονοματεπώνυμο: Παναγιώτης Κ. Πουλος 
Βαθμίδα:  Λέκτορας
Γνωστικό αντικείμενο:  Ισλαμική τέχνη
Ακαδημαϊκοί τίτλοι
  •  Doctor of Philosophy in Music, Department of Music, Faculty of Arts and Humanities, SOAS (School of Oriental and African Studies), University of London (2006).
  • BA (Hons) Music Studies, Department of Music, Faculty of Arts and Humanities, SOAS, University of London (2000).
Πεδία ερευνητικού ενδιαφέροντος

Μουσικές παραδόσεις του ισλαμικού κόσμου

Οθωμανικές τέχνες και μουσική

Μουσική εικονογραφία

Αρχιτεκτονική και τελετουργία

Ιστορία της καθημερινότητας των οθωμανικών αστικών κέντρων

Μουσική και εθνικισμός

Πολιτικές του πολιτισμού στη σύγχρονη Τουρκία 

Διδασκόμενα μαθήματα

Εισαγωγή στις τέχνες του ισλαμικού κόσμου

Τέχνες του ισλαμικού κόσμου Ι: Αραβική και περσική τέχνη, 7ος-18ος αι.

Τέχνες του ισλαμικού κόσμου ΙΙ: Οθωμανική τέχνη

Εισαγωγή στις μουσικές παραδόσεις της Μέσης Ανατολής

Τουρκική λαϊκή προφορική τέχνη

Τεχνικές συγγραφής επιστημονικών εργασιών

Τμήμα Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών, Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Λέκτορας (2014-σήμερα).

Εισαγωγή στις μουσικές παραδόσεις της Μέσης Ανατολής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Λέκτορας (2015-2017).

Σύνολο επιστημονικών δημοσιεύσεων

i) Βιβλία/Μονογραφίες

Πούλος, Π. Κ. (2015). Η Μουσική στον Ισλαμικό Κόσμο: Πηγές, Θεωρήσεις, Πρακτικές. [ebook]. Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: hdl.handle.net/11419/4407

Kallimopoulou, E., Poulos, P. C., Kornetis, K. & Tsipidis, S. (2013). Learning Culture through City Soundscapes – An Educational Tool. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης. [e-book]. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Διαθέσιμο στο: http://sonor-cities.edu.gr/

ii) Επιμέλεια συλλογικών τόμων

  Pennanen, R. P., Poulos P. C. & Theodosiou A. (Eπιμ.) (2013). Ottoman Intimacies, Balkan Musical Realities. Helsinki: The Finnish Institute at Athens. 

iii) Κεφάλαιο σε συλλογικούς τόμους

Poulos, P. C. At the House of Kemal: Private Musical Assemblies in Istanbul from the Late Ottoman Empire to the Turkish Republic. Στο R. Harris & M. Stokes (Eπιμ.), Theory and Practice in the Music of the Islamic World: Essays in Honour of Owen Wright. London: Routledge (Υπό δημοσίευση 2017).

Πούλος, Π. Κ. (2016) Απόηχοι της οθωμανικής πόλης στα καλλιτεχνικά σαλόνια της σύγχρονης Κωνσταντινούπολης. Στο Ρ. Β. Μπούσχοτεν  κ.ά. (Επιμ.), Η μνήμη αφηγείται την πόλη... Προφορική ιστορία και μνήμη του αστικού χώρου (σσ. 185-202). Αθήνα: Πλέθρον.

Poulos, P. C. (2015). Ottoman Musical Itineraries Between Center and Periphery: the Case of the Asia Minor Northern Coastal Region.  Στο E. Balta (Επιμ.), Lectures at the Moonlight Monastery on Cunda, Summer 2015 (σσ. 55-59). Akbank.

Καλλιμοπούλου, Ε., Κορνέτης, Κ. & Πούλος, Π. Κ. (2015). Από το κάλεσμα σε προσευχή στις σιωπές του μουσείου: Τα ηχοτοπία της Θεσσαλονίκης σε μετάβαση. Στο Δ. Καιρίδης (Επιμ.), Θεσσαλονίκη. Μια πόλη σε Μετάβαση, 1912-2012 (σσ. 316-331). Αθήνα: Επίκεντρο.

Poulos, P. C. (2014). Greeks and Turks meet the Rum: Making Sense of the Sounds of ‘Old Istanbul’. Στο V. Lytra (Επιμ.), When Greeks and Turks Meet: Interdisciplinary Perspectives on the Relationship since 1923, (σσ. 83-105). Aldershot: Ashgate.

Pennanen, R. P., Poulos, P. C.  & Theodosiou, A. (2013). Introduction. Στο R. P. Pennanen κ.ά. (Επιμ.), Ottoman Intimacies, Balkan Musical Realities (σσ. v-xxx). Helsinki: The Finnish Institute at Athens.

Poulos, P. C. (2013). The Non-Muslim Musicians of Istanbul: Between Recorded and Intimate Memory. Στο R. P. Pennanen, P. C. Poulos, & Theodosiou, A. (Επιμ.), Ottoman Intimacies, Balkan Musical Realities (σσ. 51-68). Helsinki: The Finnish Institute at Athens.

iv) Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά

Καλλιμοπούλου, Ε. & Πούλος Π. Κ. (2015). Ανταλλάξιμα κτήρια, σιωπηλές κληρονομιές: Η προσωρινή εγκατάσταση των Μικρασιατών προσφύγων και τα ισλαμικά τεμένη της Θεσσαλονίκης. Δελτίο του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών 19, 241-270.

Poulos, P. C. (2014). Özel Mekanlar, Kamusal İlgiler: İmparatorluk’tan Cumhuriyet’e İstanbul’da Müzikli Ev Toplantıları (meclisleri). Toplumsal Tarih 242, 82-89.

Poulos, P. C. (2013). From the Meyhane to the National Radio: the Kemençe as a Metaphor of Cultural Change and Musical Innovation in Turkish Classical Music. İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi 6 (Kemençe Özel Sayısı).

Poulos, P. C. (2011). Rethinking Orality in Turkish Classical Music: a Genealogy of Contemporary Musical Assemblages. Middle Eastern Journal of Culture and Communication 4, 164-183. 

Πούλος, Π. (2005). Ακροάσεις νεωτερισμού: H περίπτωση του Tanburi Cemil Bey (1873-1916) στην σύγχρονη τουρκική μουσική ιστοριογραφία. Πολυφωνία 7, 51-66.

v) Άρθρα σε πρακτικά συνεδρίων

Πούλος, Π.  Κ. (2015). Η αξιοποίηση των αρχειακών πηγών στη μελέτη του μουσικού πολιτισμού των Ρωμιών της Κωνσταντινούπολης. Στο Πρακτικά της ημερίδας Τα αρχεία των Ρωμιών: Ανάδειξη και αξιοποίηση, Οικουμενική Ομοσπονδία Κωνσταντινοπολιτών & Ιστορικό Αρχείο Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, 16 Οκτωβρίου 2014. Αθήνα: Πνευματικό Κέντρο Κωνσταντινοπολιτών.

Πούλος, Π.  Κ. (2015). Ηχοτοπία οθωμανικών πόλεων: Μια εισαγωγική επισκόπηση των πηγών  και των μεθόδων διδασκαλίας. Στο Κ. Παπαρρηγόρπουλος & Ι. Ετμεκτσόγλου (Επιμ.), Πρακτικά 3ου Συνεδρίου Ακουστικής Οικολογίας, Ακουστική Οικολογία και Εκπαίδευση, 28-30 Ιουνίου 2014 (σσ. 173- 180). Αθήνα, Κέρκυρα: Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας. 

Kallimopoulou, E., Kornetis, Κ. Poulos, P. C. & Tsipidis, S. (2013). From the Call to Prayer to the Silences of the Museum: Salonica’s Soundscapes in Transition. Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου, Θεσσαλονίκη: Μια πόλη σε μετάβαση 1912-2012, 18-21 Οκτωβρίου. Θεσσαλονίκη: Navarino Network.

Poulos, P. (2008). Find Your Own Path: The Aesthetic of Differentiation in the Music Lineage of Tanburi Cemil Bey (1873-1916). Στο V. S. Serafimovska (Eπιμ.), The Balkan Peninsula as a Musical Crossroad (Proceedings of the International Conference The Balkan Peninsula as a Musical Crossroad, 20-23 September 2007, Struga) (σσ. 33-41). Skopje: SOKOM.   

Πούλος, Π. (2006). Εν-τόπιοι Μουσικοί: Ο ρόλος της τουρκικής ραδιοφωνίας στη διαπραγμάτευση των σχέσεων μεταξύ κέντρου και περιφέρειας. Μουσική, Ήχος και Τόπος (σσ. 3-10). Άρτα: Εκδόσεις Τμήματος Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής Τ.Ε.Ι. Ηπείρου.

Λήμματα σε εγκυκλοπαίδειες

Poulos, P. C. Smyrnaiika. Στο J. Shepherd, D. Laing & D. Horn (Επιμ.), Encyclopedia of Popular Music of The World, Vol. XI, Genres of European Origin. New York & London: Continuum. (Υπό δημοσίευση 2017).

Kallimopoulou, E. & Poulos, P. C. Laiko. J. Shepherd, D. Laing & D. Horn (Επιμ.),  Encyclopedia of Popular Music of The World, Vol. XI, Genres of European Origin. New York & London: Continuum. (Υπό δημοσίευση 2017).

Πολυμεσικό εκπαιδευτικό υλικό

Kallimopoulou, E., Poulos, P. C., Kornetis, K. & Tsipidis, S. (2013). Learning Culture through City Soundscapes – An Educational Tool: Pilot Application. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.  Διαθέσιμο στο: http://sonor-cities.edu.gr/

Πούλος, Π. (2005). Λόγια μουσική της Ανατολής: Φόρμες της κλασικής οθωμανικής μουσικής. Εκπαιδευτικό cd-rom, Βιβλιοθήκη του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου.

Βιβλιοκρισίες

Poulos, P. C. (2014). Review of “Alaturka: Style in Turkish Music (1923–1938)” by J. M. O’Connell (2013). Ethnomusicology Forum 23(3), 451-454.

Πούλος, Π. Κ. 2012. Η μελέτη της οθωμανικής μουσικής παράδοσης και οι σύγχρονες προεκτάσεις της (Βιβλιοπαρουσίαση των βιβλίων Aşk Olmayınca Meşk Olmaz και Şeyhülislam’ın Müziği. 18. Yüzyılda Osmanlı/Türk Musıkisi Ve Şeyhülislâm Esad Efendinin Atrabülsârı του Cem Behar). Σύγχρονα Θέματα 115, 92-95.

Άλλες δημοσιεύσεις

Πούλος, Π. Κ. & Καλλιμοπούλου, Ε. (Επιμ). 2014. Αφιέρωμα στον Μάρκο Φ. Δραγούμη. Αιγιναία 25: 11-67.

Προλογικό σημείωμα στο ένθετο ψηφιακού δίσκου Mihmân/Επισκέπτης, Ottoman Classical & Sufi Music, Y. Barış Bal. Εργαστήρι Τεχνών & Πολιτισμού Nefes/Πνοή, 2013. 

Poulos, P. C. (2010). Ottoman Athens: a Soundwalk. Αδημοσίευτος οδηγός για το πρόγραμμα Athens Masterclasses.

Προλογικό σημείωμα στο ένθετο ψηφιακού δίσκου Modal Scent - Yaylı Tanbur, Ευγένιος Βούλγαρης, (ανεξάρτητη παραγωγή).

Τιμητικές διακρίσεις και βραβεία  Ömer Lütfi Barkan Prize (Honorable Mention), Ottoman and Turkish Studies Association, Βραβείο (Εύφημος μνεία) για το άρθρο με τίτλο «Rethinking Orality in Turkish Classical Music: a Genealogy of Contemporary Musical Assemblages» (Middle East Journal of Culture and Communication 4, 2011) (2013).